Effectief Communiceren

Word een sterke gesprekspartner!

Effectief communiceren is één van de belangrijkste ingrediënten voor succes. Het is een essentieel voor het opbouwen en onderhouden van je relaties, zowel zakelijk als privé. Het is niet mogelijk om níet te communiceren; bewust of onbewust communiceer je altijd. In deze communicatie training gaan we in op onderwerpen als Wat is de kernboodschap in je verhaal? Hoe komt je informatie over op je gesprekspartners? Welk effect heeft je verbale en non-verbale gedrag op anderen? Hoe ga je om met weerstand en conflicten in gesprekken?

Resultaat

Na onze training “Effectief Communiceren” heb je een helder inzicht in je huidige manier van communiceren. Je leert hoe je in gesprekken optimaal je belangen kunt sturen, hoe je optimaal kunt aansluiten bij je gesprekspartner(s), hoe je om kunt gaan met weerstanden, hoe je een gesprek positief kunt afsluiten met concrete afspraken en hoe je een sterke gesprekspartner wordt. Je bent in staat de essentie in een verhaal of gesprek te achterhalen en jezelf sterker te profileren en situaties te beïnvloeden.

Aanpak

Wij vinden de praktijk belangrijker dan het aanreiken van enkel theorieën; de praktijk én de cursist staan centraal. Onze trainingen zitten dan ook boordevol praktijkopdrachten, rollespellen, leuke oefeningen en duurzame handvaten die je de rest van je carrière en leven verder zullen helpen. Wij kiezen voor een persoonsgerichte, intensieve en diepgaande werkwijze, daarom trainen we in kleine groepen onder leiding van deskundige trainers. Door veel improvisatie en feedback zijn onze trainingen altijd inspirerend en er wordt van de deelnemers een actieve bijdrage verwacht. Door middel van een intake vooraf dringen we door tot de kern van je leervraag en we sluiten altijd af met het opstellen van een persoonlijke strategie zodat je het geleerde direct in de praktijk kunt toepassen; zo borgen wij de kwaliteit van onze trainingen.

Programma

Dag 1

Een dag vol actie, inzichten en ervaring
09:30 uur Start Training

  • Introductie in communicatie en de effecten van (non)-verbaal gedrag
  • Uitleg verschillende communicatiestijlen
  • Aan de slag met je persoonlijke communicatiestijl- check!
  • Inzicht in je eigen communicatiepatronen (sterkte – zwakte analyse)
  • Structuur in gesprekken
  • Sturing van gesprekken
  • Vraagtechnieken
  • Actie & reactie: dynamiek in communicatie
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Voor de tussenliggende periode: uitwerken van actiepunten

17:00 uur: einde training

Dag 2

Een dag vol rollenspellen, audio opnames en terugkoppeling
09:30 uur Start Training

  • Tips voor de omgang met verschillende communicatie stijlen
  • Ingrediënten voor een succesvol gesprek
  • Feedback geven en ontvangen
  • De kracht en manieren van actief en empathisch luisteren
  • Feedback geven en ontvangen
  • Belemmerende overtuigen opsporen en oplossen
  • Omgaan met conflicten en conflictsituaties
  • Eenvoudig omgaan met weerstanden, tegenwerpingen en verwijten
  • Voor na de training: Het opstellen van een persoonlijk communicatieplan

17:00 uur: einde training

Iets voor jou?

Deze training is voor iedereen die een krachtiger gesprekspartner wil worden en zijn/haar communicatie wil verbeteren.

Wil je meer informatie ontvangen? Vul je gegevens in en we nemen snel contact met je op!

TRAINING
PERSOONLIJKE GEGEVENS

dhr.mevr.

Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Wat kun je verwachten na je inschrijving?

Na je inschrijving ontvang je direct een e-mail van jouw persoonlijke trainingsassistente met de door jou ingevulde gegevens en uitleg over het verdere verloop van het trainingstraject. Mocht je vragen hebben kun je natuurlijk ook even bellen: 040 240 9696.

Ervaringen

Ons team van specialisten staat voor u klaar

Neem geheel vrijblijvend contact met ons op via ons contactformulier of bel

You may also like

null

Assertief Optreden & Communiceren

Breng je boodschap overtuigend over!

null

Persoonlijke Profilering

Ontdek je talenten en profileer je vermogens!

null

Feedback geven & Ontvangen

Constructief omgaan met geven en ontvangen van Feedback