Effectief handelen in Conflict situaties

Dé oplossing voor iedere (conflict) situatie

Mensen verschillen van elkaar en in veel samenwerkingssituaties bestaan verschillende belangen. De basis van een conflict is veelal een meningsverschil; een conflict ontstaat wanneer mensen niet meer naar elkaar luisteren en hierdoor niet tot een oplossing komen. Wil jij beter leren omgaan met conflicten, de signalen leren herkennen en hierop anticiperen?

Resultaat

In deze training leer je door middel van concrete praktijksituaties op een constructieve wijze omgaan met belangen en conflicten. Je leert hoe conflicten ontstaan, leert ze escaleren en de-escaleren, je bent je bewust van je persoonlijke stijl in conflicten en je leert effectief te onderhandelen en een win-win situatie te creëren. Je aanpak is gericht op een positief resultaat voor alle betrokken partijen. Hierdoor verbeter je je relaties met anderen.

Aanpak

Wij vinden de praktijk belangrijker dan het aanreiken van enkel theorieën; de praktijk én de cursist staan centraal. Onze trainingen zitten dan ook boordevol praktijkopdrachten, leuke oefeningen en duurzame handvaten die je de rest van je carrière en leven verder zullen helpen. Wij kiezen voor een persoonsgerichte, intensieve en diepgaande werkwijze, daarom trainen we in kleine groepen onder leiding van deskundige trainers. Door veel improvisatie en feedback zijn onze trainingen altijd inspirerend en er wordt van de deelnemers een actieve bijdrage verwacht. Door middel van een intake vooraf dringen we door tot de kern van je leervraag en we sluiten altijd af met het opstellen van een persoonlijke strategie zodat je het geleerde direct in de praktijk kunt toepassen; zo borgen wij de kwaliteit van onze trainingen.

Programma

Dag 1

Een dag vol actie, inzichten en ervaring
09:30 uur Start Training

  • Belangrijkste veroorzaker(s) van een conflict
  • De Conflictfases & model om in te zetten
  • Conflicten hanteren:
    • Verbale en non-verbale communicatie & gedrag
    • 4 essentiële conflict- en gedragsstijlen
    • Achterliggende belangen en emoties tijdens conflicten achterhalen
    • Focus op het doel, niet op de standpunten
    • Opkomen voor eigen belang
    • Gesprekken sturen en terugbrengen naar de essentie
    • De angel uit een conflict halen
    • Zacht op de man, hard op de zaak
  • Voor de tussenliggende periode: uitwerken van actiepunten

17:00 uur: einde training

Dag 2

Een dag vol rollenspellen, audio opnames en feedback
09:30 uur Start Training

  • Wederzijds Commitment als uitgangspunt
  • Omgaan met weerstand en tegenwerpingen
  • Overtuigend en daadkrachtig beïnvloeden in Conflicten
  • Persoonlijke stijl van conflictbeheersing
  • Diverse vraagtechnieken bij conflicten
  • Effectief empathisch luisteren en handelen
  • Persoonlijke Profilering en machtsopbouw tijdens conflicthantering
  • Do’s en Don’ts
  • Voor na de training: Het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan

17:00 uur: einde training

Iets voor jou?

Deze training is voor iedereen die effectiever wil leren omgaan met conflictsituaties, of ze juist op alle mogelijke manier probeert te vermijden.

Wil je meer informatie ontvangen? Vul je gegevens in en we nemen snel contact met je op!

TRAINING
PERSOONLIJKE GEGEVENS

dhr.mevr.

Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Wat kun je verwachten na je inschrijving?

Na je inschrijving ontvang je direct een e-mail van jouw persoonlijke trainingsassistente met de door jou ingevulde gegevens en uitleg over het verdere verloop van het trainingstraject. Mocht je vragen hebben kun je natuurlijk ook even bellen: 040 240 9696.

Ervaringen

Ons team van specialisten staat voor u klaar

Neem geheel vrijblijvend contact met ons op via ons contactformulier of bel

You may also like

null

Feedback geven en ontvangen

Constructief omgaan met geven en ontvangen van Feedback

null

Persoonlijke Profilering

Ontdek je talenten en profileer je vermogens!

null

Optimaal omgaan met Werkdruk en Stress

It’s all in the mind(set)